Zrak je nejdůležitější tělesný smysl, bez něhož se při řízení vozidla neobejdeme. Abychom zrakové vjemy mohli využít i za snížené viditelnosti, musíme mu zajistit vhodné podmínky – dostatek umělého světla, čistá autoskla a především správnou volbu žárovek do předních světlometů. Neměli bychom podceňovat ani kontroly u očního lékaře, jestliže náš zrak vyžaduje dioptrické brýle.příměstský provoz na dálnici

Pravidlo silničního provozu č. 1 – „vidět a být viděn“

Rituály před jízdou – někteří z nás považují řízení vozidla za rituál, je to svým způsobem odreagování od některých fádních činností, a mnohdy usedáme za volant v očekávání příjemného zážitku. Rituálem by se mělo stát také zabezpečení před jízdou – kromě občasné kontroly tlaku v pneumatikách a stavu motorového oleje také světlomety včetně směrových a brzdových světel. Stejně tak bychom neměli podceňovat čistotu skel, světlometů a zpětných zrcátek, a vhodné brýle, ať už dioptrické, nebo sluneční.jízda za snížené viditelnosti v zimě
Autožárovky – velmi záleží na volbě vhodných autožárovek, v tomto případě se vyplatí vsadit na značkové výrobky a vzhledem k jejich nízkým cenám můžeme sáhnout i po nadstandardním řešení, např. v podobě žárovek Osram Cool Blue lightpark.cz nebo Osram Night Breaker, které osvětlují jízdní pruh chladnějším světelným odstínem a poskytují delší světelný kužel a tím pádem větší jízdní komfort, bezpečí a rychlejší reakce v případě neobvyklé situace v jízdním pruhu. Pokud jedna žárovka doslouží, zpravidla brzy skončí životnost i té druhé, vyplatí se tedy v rámci jedné pracovní činnosti vyměnit (nebo nechat vyměnit) obě žárovky současně.
Seřízení světlometů – svůj význam má také nechat zkontrolovat stav světlometů, v ideálním případě vždy na podzim. Na správném seřízení světel mnohdy závisí i náš život, nejvíce světla by mělo dopadat do vzdálenosti zhruba 45 metrů před vozidlem a světelný kužel by měl dosahovat minimálně do vzdálenosti 80 metrů, v lepším případě do 110 metrů.